Regulamin Sklepu internetowego www.swiadoma-manifestacja.pl
Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego https://swiadoma-manifestacja.pl
określa zasady dokonywania zakupów w ramach sklepu internetowego
dostępnego w domenie www.swiadoma-manifestacja.pl prowadzonego przez
Świadoma Manifestacja Gandawska&Zagórska spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Markuszowej.
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Klient – podmiot, który może dokonać Zamówienia w ramach Sklepu
internetowego lub na rzecz którego mogą być świadczone usługi drogą
elektroniczną;
2. Konsument – zgodnie z art. 22 1 Kodeksu Cywilnego (dalej „KC”) oznacza
osobę fizyczną lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta, dokonującą z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego
działalnością gospodarczą lub zawodową;
3. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z
treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
4. Sprzedawca – Świadoma Manifestacja Gandawska&Zagórska spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Markuszowej, Markuszowa
108, 38-126 Markuszowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000973069, któremu nadano nr: NIP
8191675769, REGON 522092771.
5. Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży
oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu
internetowego https://swiadoma-manifestacja.pl;
6. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem
https://swiadoma-manifestacja.pl, za pośrednictwem, którego Klient może
w szczególności składać Zamówienia;
7. Towar – oznacza rzecz ruchomą będącą przedmiotem umowy sprzedaży,
za wyjątkiem rzeczy służącej tylko jako nośnik Treści cyfrowej
dostarczanej Konsumentowi na podstawie umowy o dostarczenie Treści
cyfrowej;
8. Treść cyfrowa – oznacza dane wytwarzane i dostarczane w postaci
cyfrowej;
9. Umowa – oznacza:
● umowę sprzedaży Towarów lub usług,
● umowę sprzedaży Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej, zawartą
pomiędzy Sklepem internetowym a Klientem, z wykorzystaniem
serwisu internetowego Sklepu;
10. Usługa cyfrowa – oznacza usługę pozwalającą Konsumentowi na:
○ wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych
w postaci cyfrowej,
○ wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały
przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych
użytkowników tej usługi,
○ inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej
Jako usługi Cyfrowe Sprzedawca rozumie oferowane w Sklepie:
konsultacje, mentoringi, sesje, odczyty pisane, szkolenia, nagrania
programujące.
11. Warsztaty – szkolenie stacjonarne, odbywające się w biurze Sprzedawcy,
pod adresem: ul. Hiacyntowa 60, 05-077 Warszawa-Wesoła, którego
organizatorem jest Sprzedawca;
12. Szkolenia – szkolenia on-line, którego organizatorem jest Sprzedawca;
13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do
zawarcia umowy sprzedaży Towarów i usług lub umowy sprzedaży Treści
cyfrowej, Usługi cyfrowej.
II. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego
dostępnego pod adresem https://swiadoma-manifestacja.pl i należy go
rozumieć, jako regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu
usług drogą elektroniczną.
2. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
● zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu
internetowego;
● warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach
Sklepu internetowego;
● zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług
świadczonych w ramach Sklepu internetowego;
● tryb ewentualnego postępowania reklamacyjnego.
3. W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym
zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia
końcowego, z dostępem do Internetu.
4. Korzystanie ze Sklepu internetowego na wybranym stanowisku lub
urządzeniu końcowym jest możliwe przy spełnieniu przez system
teleinformatyczny (w tym system operacyjny i przeglądarkę internetową)
z którego korzysta Klient minimalnych wymagań technicznych, celem
prawidłowego korzystania ze strony internetowej, w tym do składania
zamówień za pośrednictwem tej strony.
5. W celu korzystania z Treści cyfrowych dostarczonych przez Sklep
internetowy Klient powinien posiadać sprzęt spełniający wymagania
wskazane każdorazowo na Stronie Internetowej sklepu.
6. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca zastrzega sobie
możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu
internetowego do osób, które nie ukończyły wieku 18 lat. W takim
przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
7. Klienci mają dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za
pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu
www.swiadoma-manifestacja.pl. Niniejszy dokument dostępny jest w
formacie .PDF. W celu otwarcia pliku .PDF potrzebują Państwo
bezpłatnego programu Adobe Reader (dostępnego na stronie
www.adobe.pl) lub innego, podobnego programu, który otwiera pliki w
wyżej wskazanym formacie.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może
złożyć zamówienie bez dokonania rejestracji w Sklepie, po zapoznaniu się
z niniejszym Regulaminem i jego akceptacji.
2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza
rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz
podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
4. Każdy Klient jest uprawniony do posiadania jednocześnie maksymalnie
jednego konta klienta w Sklepie internetowym. Zastrzegamy sobie prawo
usuwania wielokrotnych rejestracji.
5. Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu
internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub
całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w
przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy
Klient:
● podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z
prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub
naruszające prawa osób trzecich,
● dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr
osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych
klientów Sklepu internetowego,
● dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawcę
za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub
ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w
wizerunek Sprzedawcy.
6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w
związku ze świadczonymi w ramach Sklepu usługami, Sprzedawca
podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia
zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki
służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby
nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
● korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa,
postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania
z sieci Internet;
● niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy
prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub
naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
● korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego
funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego
oprogramowania lub urządzeń;
● niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w
ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej
(spam);
● korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych
klientów oraz dla Sprzedawcy;
● korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu
internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu
internetowego należy wejść na stronę internetową https://swiadoma-
manifestacja.pl/ i dokonać wyboru Towaru, usługi, Treści cyfrowych lub
Usług cyfrowych podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o
wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
2. Wybór zamawianych Towarów, usług, Treści cyfrowych lub Usług
cyfrowych przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku
potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji
wprowadzonych danych oraz wybranych pozycji. W tym celu należy
kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami
dostępnymi na stronie.
4. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego
wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie
złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie
zawierać m. in. opis wybranych Towarów, usług, Treści cyfrowych lub
Usług cyfrowych, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.
5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści
Regulaminu, podanie danych osobowych i kontaktowych oznaczonych jako
obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie
Zamówienia.
6. Informacje o Towarach, usługach, Treściach cyfrowych lub Usługach
cyfrowych podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich
opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie
do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie
przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze
Sprzedawcą Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
7. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą
wszystkie istotne elementy Zamówienia. Ta wiadomość e-mail potwierdza
tylko otrzymanie Zamówienia i nie stanowi oświadczenia woli zawarcia
umowy.
8. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z
Regulaminem.
9. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje na podany przez Niego adres
poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia w formie wiadomości e-
mail potwierdzającej.
10. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych zamówienia następuje
za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wcześniejsze zamówienia mogą
Państwo zobaczyć w ramach konta, po zalogowaniu.
V. Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów, usług, Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych podawane są
w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła
oraz wszelkie inne składniki.
2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
● przelewem w formie przedpłaty w pełnej wartości Zamówienia, (w
przypadku mentoringów, konsultacji i sesji online przelew minimum 3
dni przed wyznaczonym terminem)
● gotówką (w przypadku usług stacjonarnych, tj. konsultacji,
mentoringów, sesji bądź odbioru zamówienie osobiście)
● przelewem tradycyjnym i za pośrednictwem przelewy 24 ( płatność przez przekierowanie na stronę banku lub płatność BLIK)
3. Sprzedawca wystawia fakturę klientowi na wyraźne jego życzenie. Faktura
doręczana jest Klientowi w formie papierowej wraz z zamówionym
Towarem lub e-mailem.
4. Prezentacja cen w Sklepie internetowym jest zgodna z Dyrektywą
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu
Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w
odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych
przepisów dotyczących ochrony konsumenta (Dyrektywa Omnibus). Treść
aktu prawnego dostępna jest elektronicznie pod adresem: https://eur-
lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A52018PC0185
VI. Dostawa
1. Dostawa przedmiotu Umowy sprzedaży jest ograniczona do obszaru Unii
Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie
składania Zamówienia.
2. Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem:
● Paczkomatów InPost.
3. Koszty dostawy wynoszą dla wysyłek na terenie Polski przesyłka kurierska
(InPost) 20zł. Dodatkowo, koszty dostawy zostaną wskazane w czasie
składania Zamówienia.W przypadku zamówienia większej ilości towaru
koszty wysyłki ulegną proporcjonalnemu powiększeniu.
4. Termin realizacji dostawy wysyłek na terenie Polski wynosi do 5
dni roboczych i liczy się od dnia:
● w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności za pobraniem od
dnia następnego od daty potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez
Sklep internetowym,
● w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności przelewem
tradycyjnym od dnia następnego po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na
rachunek bankowy Sklepu.
5. W przypadku konsumenckiego zakupu na odległość Sklep internetowy
zawsze ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w
transporcie. W przypadku dostarczenia towaru z oczywistymi
uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, Kupujący powinien
niezwłocznie zgłosić braku zgodności u doręczyciela i skontaktować się ze
Sprzedawcą.
6. W przypadku Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem: ryzyko
przypadkowego uszkodzenia lub utraty przedmiotu Zamówienia przechodzi
ze Sklepu internetowego na Kupującego w momencie powierzenia
przedmiotu Zamówienia przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy
danego rodzaju, bądź wyznaczonej przez kupującego osobie lub firmie
kurierskiej.
7. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub
środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub
pobranie Treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub
fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał
samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie,
uzyskali do niej dostęp.
8. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub
fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w
tym celu, uzyskali do niej dostęp.
9. Uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej przesłanej za pomocą e-maila,
Messengera Sprzedawcy lub po uzyskaniu dostępu do Treści Cyfrowej
(szkolenie, nagrania programujące, etc.) jest równoznaczna z pełną i
nieodwracalną realizacją zamówienia oraz wyłącza możliwość odstąpienia
od zawartej umowy oraz zwrotu uiszczonej ceny.
VII. Brak zgodności towaru z Umową
1. Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową i w
przypadku Klienta będącego Konsumentem odpowiada zgodnie z ustawą z
dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
2. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z Umową
jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha
towaru odbiega od wymogów zgodności z ww. umową oraz najpóźniej w
chwili jej zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak
konkretnej cechy towaru.
3. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.
4. Sklep internetowy może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda
naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany,
jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z Umową w sposób wybrany
przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub
wymagałyby nadmiernych kosztów, Sklep może odmówić doprowadzenia
towaru do zgodności z umową.
5. Wobec Klienta innego niż Konsument Sklep ponosi odpowiedzialność m.in.
zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o rękojmi.
6. Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową,
Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
7. Sklep internetowy może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej lub
Usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności
treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu.
8. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do towaru, który służy
wyłącznie jako nośnik Treści cyfrowej.
VIII. Prawo odstąpienia od umowy
Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia
od Umowy, z następującymi zasadami:
1. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta obejmuje swoim
zakresem umowę sprzedaży Towarów i usług, jak też umowę sprzedaży
Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej.
2. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania
jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po
upływie 14 dni od dnia, w którym wszedł on w posiadanie produktu lub
ostatniej z zamówionych rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Niego weszła w posiadanie produktu lub
ostatniej z zamówionych rzeczy.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy wystarczy poinformować
Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia poprzez:
● wysłanie wiadomości e-mail z treścią oświadczenia na adres
kontakt@swiadoma-manifestacja.pl oraz koniecznie numeru
zamówienia, daty odbioru przesyłki, informacji jaki Towar jest
zwracany.
● przesłanie oświadczenia na papierze, w paczce, razem ze
zwracanym towarem.
4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy,
jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać
informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od
umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
6. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa
cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści
cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że
brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest istotny
7. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedawca zwraca
wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia
rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku
nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o
Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu
płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie
zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie
poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu
otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Sklep jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej
Treści lub Usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz Treści cyfrowej lub
Usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek
odstąpienia od umowy.
10. Kupujący ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (czyli
odesłania towaru, dostarczenia do Sprzedawcy).
11. Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z
korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
12. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w
przypadku:
● Umowy, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
● Wersji cyfrowej oprogramowania (w przypadku zawarcia umowy oraz
wyrażenia zgody na rozpoczęcie świadczenia w zakresie dostarczenia
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
konsument traci prawo do odstąpienia od umowy w myśl art. 38 pkt 13)
ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta).
IX. Reklamacje dotyczące Towarów, Usług, Treści i Usług cyfrowych
(towary)
1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć towar zgodny z Umową
sprzedaży. Sprzedawcę obowiązuje ustawowe prawo odpowiedzialności za
brak zgodności towaru z umową w przypadku Konsumentów (o czym
mowa w Rozdziale VIII Regulaminu) oraz w stosunku do podmiotów nie
będących Konsumentami odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej
(rękojmia za wady).
2. Reklamacje można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: kontakt@swiadoma-manifestacja.pl
3. W przypadku wykonywania uprawnień, o których mowa w ust. 1
niniejszego Rozdziału – Kupujący zobowiązany jest dostarczyć
reklamowany towar na koszt Sprzedawcy pod wskazany przez Sprzedawcę
adres pocztowy.
4. Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową oraz
odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej istniejące w chwili ich
dostarczenia i ujawnione w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin
przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego
poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
5. Domniemywa się, że brak zgodności o którym mowa powyżej, który
ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał
w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub
domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub
charakterem niezgodności towaru z umową, o których mowa w ust. 1
powyżej. W przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz
ruchoma, odpowiedzialność z tytułu rękojmi wynosi jeden rok od
momentu jej wydania.
6. W składanej reklamacji zaleca się:
● podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności określenie reklamowanego towaru oraz opis
niezgodności i datę wystąpienia niezgodności;
● określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia niezgodności
(wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny,
odstąpienie od umowy – o ile niezgodności jest istotna); oraz
● podanie danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i
przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep. Określone w
zdaniu poprzednim zalecenia mają formę jedynie
niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na
skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podania
zalecanych informacji.
X. Dodatkowe gwarancje przy sprzedaży Towarów w Sklepie internetowym.
Sprzedawca nie jest producentem Towarów i na sprzedawane produkty nie
udziela dodatkowej gwarancji. Producent może ponosić odpowiedzialność z
tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany
w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość,
Klient może również zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio
w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta
wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
XI. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego
działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej
wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie
wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
2. Klient ma prawo informować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach
lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać
drogą elektroniczną na adres: kontakt@swiadoma-manifestacja.pl
3. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem
serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty
wystąpienia nieprawidłowości.
4. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
XII. Ochrona danych osobowych
1. Dane Osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej
„RODO”) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ich
ochronie.
2. Administratorem Danych Osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO jest
Sprzedawca.
3. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania oraz ochrony
danych osobowych opisane zostały w Polityce prywatności dostępnej pod
adresem: (…).
XIV. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń
1. Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie
z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie
strony sporu wyrażą na to zgodę.
2. Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w
sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących
zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr
4, poz. 25 ze zm.).
3. Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu
dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny
działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
4. Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego
rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma
ODR). Jest ona dostępna pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR działająca pod ww.
adresem jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest
elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych
instytucji Unii.
5. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w
tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady
dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod
adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
6. Informujemy, że zobowiązujemy się do korzystania z pozasądowego
rozwiązywania sporów z Konsumentami w rozumieniu przepisów ustawy z
dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego
rozwiązywania sporów ze strony Sklepu internetowego jest Sprzedawca do
którego Konsument może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w
sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
XV. Postanowienia końcowe
1. Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez
administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres
e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez
oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
2. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd
właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu
postępowania cywilnego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów z Klientem,
który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę Sprzedawcy W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego
prawa, a w szczególności przepisy ustawy Kodeks cywilny, ustawy o
prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego
Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z
powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
3. Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie Sklepu
internetowego używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być
chronione i zastrzeżone na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
4. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w
każdym czasie, w szczególności z przyczyn wynikających ze zmiany
przepisów obowiązującego prawa, przy czym zmiany takie nie naruszają
praw osób, które złożyły Zamówienia bądź zawarły umowy (sprzedaży / o
świadczenie usług drogą elektroniczną) przed dokonaniem ww. zmian.